peter.pngPéter blogbejegyzését olvashatjátok az alábbiakban, aki már belépett...

Végzős hallgatóként szerintem sokunk félelme az álláskeresésnél az, hogy szinte mindenhol ahol ha pályakezdőt is keresnek, előnyben részesítik az egy-két év munkatapasztalatot, illetve a cég iránti lojalitást. Kérdezem, hogyan legyek lojális egy olyan céghez, amit még nem is ismerek? Szakmai gyakorlat, nyári munka, vagy a tanulás mellett folytatott, jellemzően diákszövetkezeten keresztül vállalt munka során van csak alkalma egy egyetemistának arra, hogy ezt az elvárt tapasztalatot megszerezze. Sőt, a legtöbbször ezek alkalmával sem igazán a leendő szakmánk területén tudunk munkát vállalni. Sok évfolyamtársam panaszolta, hogy sokszor a szakmai gyakorlata is fénymásolásból és aktatologatásból állt, és nem a szakmai ismeretszerzésről, sem pedig a vállalati élet megismeréséről, a „kulisszák mögé látásból”.

Pedig minket ez érdekel(ne). A kulisszatitok.

Nekem szerencsém volt. A cég, ahová diákszövetkezeten keresztül kerültem, kidolgozott egy egyedi belső programot a fiatal munkavállalóik és szakmai gyakorlatosaik számára. A program kb. négy hónapig tart, és kiegészíti a szakmai gyakorlatot. Azt mondta a cégvezető, hogy a szakmát cégspecifikusan fogja mindenki megtanulni, neki az számít, hogy belelássunk a cég életébe és tegyük magunkévá a cégfilozófiát, teszteljük magunkat, egymást, hogy tudnánk-e hosszú távon együtt dolgozni. Tehát dolgozzunk magunkon!

Az én célom az, hogy olyan munkavállaló legyek, aki tisztában van a saját képességeivel és tudja, hogy miben kell fejlődnie. Ez a program abban segít, hogy ne csak magammal legyek tisztában (persze, ez sem kis lépés egy pályakezdőnek), hanem azt is lássam és értsem, hogy mik az elvárásai egy „hús-vér” munkaadónak.

Az én történetemben a csavar az, hogy a cég, ahol munkát találtam  IT mérnököket alkalmaz, s így főként IT szakmai gyakorlatosokat képez a programban, én pedig végzős energetikai mérnökként értékesítői munkát vállaltam itt.

De mint mondtam, a lényeg:

- valós céges környezetben vagyok;
- találkoztam a cégvezetéssel, ami nagy hatással volt rám;
- a munka, amit végzek hasznos és ez fontos számomra;
- megtanulok csapatban és önállóan is hatékonyan dolgozni és gondolkozni,
- megismerem a határaimat és képességeimet, megismerem magamat;
- készül rólam egy kompetencia-térkép, ami alapján a továbbiakban bátran és magabiztosan keresek állást, mert bizonyítja, tudok majd lojális lenni.

Azt kell, hogy mondjam, ehhez a céghez már most lojális vagyok, hiszen nemcsak segítséget nyújt abban, hogy jó munkavállalóvá válljak, hanem bevezet a kulisszák mögé is. Úgy tűnik, reális esélyem van arra (a programban való részvétel kapcsán), hogy lediplomázásom után nem értékesítőként, hanem a szakmámban, energetikai mérnökként tudjak majd itt elhelyezkedni.

 

Örömmel dolgozok!

 

Értékes munkát végezhetek!enter_pgr_logo.jpg

 

Tapasztalatokat szerzek!

 

Már ezzel is nyertem!

 

Péter vagyok: Beléptem...

 

Lépj be Te is!

 

Belépsz?

 

Meg mered nyomni? - ENTER - Csatlakozz, hogy ne csak céljaid, hanem terveid is legyenek az elérésükhöz!

Bővebb info az ENTER programról ITT.

A bejegyzés trackback címe:

https://evogreen.blog.hu/api/trackback/id/tr116970541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása