Ahogy az előző blog bejegyzésben is írtam, ha úgy véljük, hogy egy mindenre elszánt office manager, egy biztonsági őr és egy ezermester karbantartó is elég irodaházunk zavartalan működésének fenntartására akár igazunk is lehet. De mi történik, ha ezek közül csak egy is szabadságra megy és mondjuk pont akkor romlik el a lift, ég ki a villany vagy elfogy a kézmosó? Elmondom: mindenki felháborodik, hogy hogyan jutott eszükbe elmenni szabadságra, amikor nem működik semmi…most forduljunk magunkba egy kicsit és gondolkodjuk el, igazságos ez? Nem, de mit tegyünk ez van, nincs pénze a cégnek egy profi FM céget megbízni, mondják a főnökök.

No itt álljuk meg egy pillanatra, miért gondoljuk, hogy az olyan drága lenne?

Egy jó FM cég, nemcsak karbantart, irodaházat üzemeltet, hanem költséget is csökkent (és nem az alkalmazottak elbocsátásával!). De ne szaladjunk ennyire előre…

Amennyiben még mindig nem hiszed azt, hogy érdemes megbízni egy FM céget (és miért hinnéd) adok néhány tippet, hogyan lehet költséget csökkenteni, csak előbb kérlek, olvasd el ezt a három kérdést és válaszold meg magadnak, utána kalkulálj és gondolkozz (cselekszel?!):

Az épületüzemeltetés költségei:

  • megfelelőekceruzak.jpg

  • már megfelelőek, mert korábban kiaknáztunk minden költségmegtakarítási lehetőséget

  • nem megfelelőek, költség-hatékonyságjavítást tervezünk


Az üzemeltetés finanszírozása:

  • megoldott, a bevételekből tudjuk finanszírozni a kiadásainkat

  • a bevételek pénzügyi realizálásába bizonytalanságok vannak, így vannak az üzemeltetési költségekből adódó tartozásaink

  • a cég forrásai lehetővé teszik, hogy a bevételek realizálásának bizonytalansága ellenére nem keletkeznek tartozásaink

 

Az üzemeltetésben dolgozó munkatársaink:

  • felkészültek

  • felkészültségben szükség van még fejlesztésre

 

Az irodaház üzemeltetésének egy döntő részét a világítási és takarítási költségek teszik ki.

STO_4-tipp-a-kornyezetbarat-lakberendezesert_df3c1983_5299514b643862.38184061.jpg

 

Tippek, trükkök, praktikák – hogyan csökkentsük irodaházunk költségeit egymagunk:

  • válts modern világítástechnikai megoldásokra – pld. LED világítás

  • használj profi tisztítószereket – pld. KHIEL

 

Ez csak két egyszerű, de igen költséghatékony módja annak, hogy az üzemeltetési költségeket csökkenteni tudjuk segítség nélkül.

Következő blogban a LED-ről és a profi irodai tisztítószerekről lesz szó. E kettő az egyik leghatékonyabb módja – külsős cég bevonása nélkül – az üzemeltetési költségek csökkentésének.

A bejegyzés trackback címe:

https://evogreen.blog.hu/api/trackback/id/tr766911169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása