Az evogreen Akadémia 2014 tavaszán Vállalkozásfejlesztő ROADSHOW-t indított útjára, mely célja megmutatni a sikerhez vezető utat. Ennek ötödik állomása a 2014. június 19-20-án megrendezett „Új vevőszerző stratégiák online marketing módszerekkel” című műhelymunka volt, melynek trénere Laczkó Gábor, akit már előző blogunkban bemutattunk.

Az evogreen akadémia célja, hogy gondolatokat ébresszen, sikeres technikákat mutasson meg annak érdekében, hogy vállalkozásod minél sikeresebb legyen. Laczkó Gábort kérdeztük, mik voltak a legérdekesebb tapasztalatai a kétnapos (budapesti, kecskeméti) tréningen:

 

evo_blog: Mi az első 5 lépés ami megalapozza egy online kampány sikerét?

Laczkó Gábor:
Amennyiben röviden össze kellene foglalni egy online kampány sikerkritériumait, akkor a következő pontokat tartanám szerencsésnek.

  1. Nagyon alapos célcsoport kutatás és konkurenciaelemzéssiker_vs_kudarc_kesz.jpg

  2. Megfelelő online felület kialakítása

  3. A célcsoportunknak megfelelő online hirdetési felületek kiválasztása

  4. A sikerkritériumok, konverziós pontok meghatározása

  5. A kapott eredmények mérése, és elemzése, kampány újrakalibrálása

 

evo_blog: Mik a leghatásosabb ingyenes online módszerek (amiket könnyen mérni is lehet) arra, hogy megszólítsuk, elérjük vevőinket és pozitív (cégünknek kedvező) interakciót váltsunk ki belőlük?

Laczkó Gábor:
Az ingyenes lehetőségek közül két fő momentumot emelnék ki, az egyik a keresőoptimalizálás, a másik pedig a közösségi média.

A keresőoptimalizálás esetében számtalan olyan tényező létezik, amelyek befolyásolják pozíciónkat a Google nem fizetett helyezései esetében. Az egyik legfontosabb a minőségi tartalom. Igen sok múlik azon, hogy a termékeink/szolgáltatásaink esetében, a célcsoportunk számára könnyen fogyaszthatóan, valamint a Google számára is, az alapelveit betartva szerkesszünk tartalmat.

A közösségi média felületek szintén értékes hivatkozásokat adhatnak, és remek felület, hogy vevőinkkel kommunikálhassunk és ebből építkezve építsük a márkánkat. A közösségi felületeken főleg megbízhatóságot, márkahűséget növelhetünk, valamint interaktívan bemutathatjuk termékünket, szolgáltatásunkat.

 

evo_blog: Milyen felhasználói élményt tud nyújtani a vevőinknek a Facebook-on keresztüli kommunikáció?

Laczkó Gábor:

A Facebook felületét sokan rosszul kezelik, és eladási számok növelésére szeretnék használni. Termékeinket, szolgáltatásunkat érdemes úgy fejleszteni, ahogy a felvevő piac szeretné. A Facebook kiváló felület arra, hogy jobban megismerjük a célcsoportunkat, gyors és azonnali reakciókat kapjunk.nyitó_m.jpg

A Facebook felületén igen gyorsan terjedhetnek el posztjaink, amennyiben egy hatásos kreatívot, kommunikációs formát folytatunk.

Ezen kívül a Facebook számtalan felületet biztosít arra, hogy fizetett hirdetésekkel megjelenjünk. Beszélhetünk itt like szám növelésről, Facebook applikáció hirdetésről, esemény népszerűsítésről.

 


evo_blog: Mennyire tud ma sikeres lenni egy kevés marketing büdzséből gazdálkodó vállalkozás Facebook használata nélkül?

Laczkó Gábor:

Minden vállalkozás esetében érdemes megvizsgálni ki a célcsoportunk. Amennyiben ők jelentősen beleesnek az aktív Facebook felhasználók körébe, akkor értékes potenciális vevőket veszthetünk.

Bizonyos szegmenseknek elengedhetetlen a Facebook jelenlét, viszont attól, hogy valaki nincs fenn Facebookon, még nem azt jelenti, hogy életképtelen a piacon. Még egyszer hangsúlyoznám, ez célpiac függő.

 

evo_blog: QR kód? Hova érdemes és hova nem érdemes tenni? Jól használjuk a QR kódokat marketing célra?

Laczkó Gábor:

Tapasztalataink alapján, a QR kód esetében sokszor előfordulhat bizonytalanság. Elsősorban okostelefon kampányok esetében használják, viszont a QR kód beolvasásának sikeressége nagyban függ a QR qr-kod.php.pngkód minőségétől, a telefon fényképezőjétől, illetve a QR kód olvasó alkalmazás megbízhatóságától.

A vevőszerző folyamatok így sokszor elakadhatnak, ami inkább frusztrációt válthat ki a vásárlóból, mint elégedettséget.

Amennyiben QR kód alapú kampányt tervezünk, nagyon ügyelni kell a kivitelezés aprólékos megtervezésére és minőségi applikációkra.

Köszönjük az interjút!

evo_blog

A bejegyzés trackback címe:

https://evogreen.blog.hu/api/trackback/id/tr346422693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.